“Дикий” туризм: WWF-Україна започаткував ініціативу, покликану зберегти Карпати

Всесвітній фонд природи WWF-Україна започаткував ініціативу “Дикий” туристичний етикет.

Метою проєкту є популяризація відповідального туризму, поширення практичних порад з безпеки в горах, якісного відпочинку на природі, урізноманітнення дозвілля, пише пресслужба фонду.

Обсяги внутрішнього туризму зростають. Так, туристичний збір Івано-Франківської області за 7 місяців 2021 року становить 5.77 млн гривень, або 103% від річного показника 2020 року.

Але разом з тим, сліди людської діяльності залишають по собі такі проблеми, як засмічення територій навколо гірських вершин, навантаження на ґрунтовий покрив, зміну ландшафтів національних парків та заповідних зон, використання доріг, що не належать до шляхів загального користування, знищення рідкісних рослин та порушення умов життя диких тварин у дикому середовищі їх існування. Зростання кількості туристів збільшує тиск на Карпати, тому в першу чергу про гірський масив потрібно почати дбати самостійно.

У “Дикому” туристичному етикеті знайдуться поради як для початківця, так і для досвідченого мандрівника. Зокрема, після ознайомлення з його пунктами кожен турист зможе отримати знання щодо безпечної поведінки у горах та при зустрічі з дикими тваринами, а також нових способів дослідження природи та відпочинку таких, як бьордвотчінг та купання у лісі (shinrin-yoku).

“Цього літа “Дикий” туристичний етикет вперше супроводжує мандрівників у Карпати. Ми вже отримали чимало хороших відгуків та прохань розповідати більше про те, з чим стикалися самі туристи — поводження зі сміттям, наслідки джипінгу, безпеку, про зустрічі з дикими тваринами. Це свідчить про існування запиту у суспільства на розуміння відповідального туризму, — коментує Сузанна Тимочко, WWF-Україна. — Ми хочемо, щоб якомога більше людей дізналося про відповідальний туризм та етикет, але не шляхом оголошення “заборон та обмежень”. В етикеті ми розкриваємо нові можливості та альтернативи мандрівникам. А ще підказуємо способи співжиття з дикою природою, способи як досліджувати світ навколо та отримувати задоволення від відпочинку, не завдаючи шкоди довкіллю Карпат. Саме для цього створено “Дикий” туристичний етикет”.

Для досягнення відчутного результату важлива зовнішня підтримка з боку органів місцевого самоврядування, громад та представників бізнес-кластеру. Наразі проєкт підтримується офіційними інформаційними партнерами — агенцією зовнішньої реклами Bigmedia та Укрзалізниці.

“Укрзалізниця забезпечує транспортне сполучення з найвіддаленішими куточками нашої країни. Ми усвідомлюємо і вплив нашої роботи на навколишнє середовище, і чітко розуміємо, що кожен із нас може і повинен робити свій внесок у збереження біорозмаїття. Саме тому ми долучились до інформаційної кампанії, що пропагує збереження природи Карпат та проводиться під егідою WWF-Україна, — зазначає директор департаменту сталого розвитку та внутрішніх комунікацій АТ “Укрзалізниця” Ігор Котелянець. — Відтепер щодня тисячі людей, подорожуючи залізницею, зможуть у легкому форматі отримувати інформацію пре те, як максимально екологічно відпочивати на природі, аби не зашкодити, навіть з найкращих намірів. Наприклад, не підгодовувати тварин шкідливою для них людською їжею. Ці та інші правила “Дикого” туристичного етикету протягом серпня-вересня будуть транслюватись на 11 вокзалах, у потягах Інтерсіті+ та у поїздах далекого сполучення, що прямують на Західну Україну”.

За останніми дослідженнями, близько половини людей, які побачили рекламний борд на вулицях, йдуть шукати детальнішу інформацію в інтернеті. Тому зовнішня реклама стала можливістю привернення уваги великої кількості людей до проєкту.

“Наша компанія підтримала вже понад 600 важливих соціальних ініціатив, адже зовнішня реклама – це медіа, якому довіряють, тому нам важливо використовувати свій “голос” для розвитку суспільства. Проєкт WWF-Україна вже побачили понад 3 мільйони людей! А це означає, що наша співпраця допомогла українцям дізнатися, як можна відпочивати так, щоб зберегти українські Карпати”, — розповідає директор компанії BigMedia, Олена Безхлєбна.

Додаткове поширення “Дикого” туристичного етикету було надано Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, Державним агентством розвитку туризму ДАРТ, а також туристичною агенцією Karpaty Travel.

Очікується, що проєкт зможе привернути увагу мільйонів українських туристів до екоскладової подорожей, допоможе урізноманітнити мандрівки у сезон відпусток та зробить свій внесок у збереження Карпат. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *